Klik hier voor alle mogelijke kosten
ConnectCar is hét alternatief voor een eigen auto en autoverhuur in de stad. Als abonnee kunt u een auto bij u in de buurt huren voor een paar uur op alleen die momenten dat u een auto nodig heeft. U heeft geen maandelijkse kosten, geen parkeervergunning, geen risico op vernieling en schade, maar wel een auto op het moment en de plaats die u het beste uitkomt.
U betaalt voor de gereserveerde tijd. Als u de auto niet op tijd kunt terugbrengen, dan moet u de reservering voor het bereiken van de eindtijd verlengen. Doet u dat niet op tijd dan wordt uw reservering automatisch verlengd met een half uur en betaalt u een toeslag van € 5,00 incl. BTW. Dit proces blijft zich herhalen totdat u zelf verlengd of de reservering afrond. Alle gereserveerde uren inclusief de verlengingen worden gefactureerd.
U betaald uw factuur met het aan u ge-mailde iDeal betaalverzoek.
Er wordt gefactureerd per reservering. De factuur van de rit wordt kort na afloop van de reservering per email verstuurd. Voor het betalen van de factuur krijgt u via ons betaalplatform bunq een betaalverzoek die u per iDeal kunt voldoen.
De brandstofprijs die wij per verreden kilometer door belasten is vastgesteld aan de hand van het gemiddelde verbruik van het type voertuig dat u rijdt en de op dat moment geldende adviesprijzen plus een kleine opslag voor de dekking van onze kosten. U treft dit tarief op uw reserveringsbevestiging aan en na afloop gespecificeerd per km op uw factuur.
We sturen u de factuur per email toe.
Ja, als u op onze website inlogt kunt u al uw facturen inzien, hier kunt u ook eventueel openstaande facturen middels iDeal betalen.
Ja, op iedere factuur wordt per rit aangegeven:
Er zijn geen vaste maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen het starttarief, de gereserveerde uren, de gereden kilometers en de brandstof.
ConnectCar houdt geen minimumperiode aan voor het in bezit hebben van een rijbewijs. Als u vandaag minimaal 18 jaar oud bent en in het bezit bent van een geldig rijbewijs kunt u direct klant worden en een auto huren.
Om klant te worden bij ConnectCar dient u een geldig rijbewijs te hebben en 18 jaar oud te zijn. Een 17-jarige die een rijbewijs heeft en begeleid wordt door een coach kan nog geen klant worden bij ConnectCar.
U kunt uw gegevens beheren als u ingelogd bent op onze website, of door een mail te sturen aan info@connectcar.nl.
Het eenvoudigste is om in te schrijven via het formulier op de website, of direct in onze ConnectCar-app:
U kunt eventueel langs gaan bij een van onze aanmeldzuilen.
Aangezien u geen maandelijkse abonnementskosten heeft is het niet nodig om op te zeggen als u een tijdje niet rijdt. U betaalt immers alleen als u daadwerkelijk reserveert. Als u toch wilt opzeggen, dan is het voldoende om een mailtje te sturen aan info@connectcar.nl. Dit kan op ieder moment, binnen een maand wordt het account afgesloten en aan u bevestigd.
Neemt u dan a.u.b. contact op met de ConnectCar helpdesk, tijdens kantooruren op 088-3119898 of door een email te sturen aan aanmeldingen@connectcar.nl
Iedere nieuwe klant moet zelf een account afsluiten. Het is niet mogelijk om een account voor een ander af te sluiten.
Er kunnen meerdere mensen op één account rijden indien dit een zakelijk account is, wel dient iedere bestuurder zijn eigen overeenkomst aan te gaan en krijgt separaat een login op ons systeem. Dit geeft u als voordeel dat alle ritten op één gezamenlijke factuur komen.
Uw account is persoonlijk en mag niet door een ander gebruikt worden. In één geval wordt hier een uitzondering op gemaakt. Indien u tijdens de rit buiten machte raakt om zelf te rijden, bijvoorbeeld omdat u onwel wordt, dan kunt u contact opnemen met de ConnectCar helpdesk op 088-3119898. U kunt dan een ander voordragen om voor u te rijden. Hiervoor worden eenmalig de standaard inschrijfkosten van € 25,00 inclusief BTW in rekening gebracht. Als deze bestuurder vervolgens zelf ook klant wordt, dan worden deze kosten in mindering gebracht op het inschrijfgeld van deze klant. Als deze persoon dat wilt en hij voldoet aan alle voorwaarden van ConnectCar, dan kan hij dus ‘gratis’ klant worden.
Er zijn geen vaste maandelijkse abonnementskosten. U betaalt alleen het starttarief, de gereserveerde uren, de gereden kilometers en de brandstof.
Op ons klantportaal bieden wij u de mogelijkheid om uw wachtwoord opnieuw op te vragen.
Aangezien u geen maandelijkse abonnementskosten heeft is het niet nodig om op te zeggen als u een tijdje niet rijdt. U betaalt immers alleen als u daadwerkelijk reserveert. Als u toch wilt opzeggen, dan is het voldoende om een mailtje te sturen aan info@connectcar.nl. Dit kan op ieder moment, binnen een maand wordt het account afgesloten en aan u bevestigd.
Als u een reservering maakt, deze niet annuleert en niet rijdt, dan betaalt u voor de gereserveerde uren en het starttarief.
Het is mogelijk om op elk moment te reserveren. U kunt nog reserveren als u al bij de auto staat. Een reservering kan alleen ingaan op het hele of het halve uur. De minimum reserveringsduur is één uur. De auto gaat pas open vanaf het begintijdstip van de reservering.
U kunt reserveren op vier manieren:
U mag een ongelimiteerd aantal reserveringen boeken. Ze mogen elkaar echter niet overlappen. Wij verzoeken u rekening te houden met uw medegebruikers door niet te reserveren en vlot te annuleren als u niet van plan bent om de auto te gebruiken. Een ander wil ook graag van te voren zijn rit kunnen plannen. Als u een openstaand betaalverzoek heeft kunt u niet reserveren totdat dat voldaan is en hebben wij het recht om geplande reserveringen te annuleren.
Over het algemeen wel. Als de dichtstbijzijnde auto in gebruik is, dan is er een paar straten verderop wel een andere beschikbaar. Als u een uitgesproken voorkeur hebt voor een bijzonder model auto, dan kan het zijn dat deze ietsje verder staat.
De minimum reserveringsduur is één uur.
Ja, u kunt de auto natuurlijk altijd vroeger terugbrengen. Wel wordt dan de resterende reserveringstijd in rekening gebracht. Vanaf de starttijd van de reservering kunt u de reservering niet meer annuleren. Zolang de reservering niet is afgerond, en de reserveringstijd niet verstreken is, is het natuurlijk altijd mogelijk om nog een rit met de auto te maken en de reservering te verlengen indien nodig.
Ja, u kunt elk type auto van ConnectCar reserveren, verdeeld over de steden waar ConnectCar aanwezig is staan onze verschillende types. Op onze website kunt u de locaties van elk type auto vinden.
Dat is mogelijk. U kunt onze auto’s voor meerdere dagen reserveren. Indien u een auto voor langer dan een week wilt huren, neem dan contact op met sales@connectcar.nl
Ja, u kunt onze auto’s reserveren in alle steden van Nederland waar ConnectCar aanwezig is met uitzondering van enkele auto’s die speciaal aan één bedrijf/gebruiker zijn toegekend.
Nadat de reservering gestart is, kunt u de reservering niet meer verkorten. Voordat de huur start kunt u de reservering annuleren en een nieuwe reservering maken met een kortere huurperiode.
Het is mogelijk vijf minuten vroeger te vertrekken indien de auto aanwezig is. Er wordt hiervoor een half uur in rekening gebracht.
Ja, u moet altijd reserveren voordat u de auto kunt gebruiken. De auto gaat pas open vanaf het begintijdstip van de reservering. U kunt op elk moment van de dag of nacht reserveren. Een reservering kan alleen ingaan op het hele of het halve uur. De minimum reserveringsduur is één uur.
U kunt annuleren tot de starttijd van de reservering.
Het in uren kunnen delen van deelauto’s valt of staat met een goede planning van het gebruik van de deelauto’s. Wanneer u niet zelf uw reservering heeft verlengd wordt uw reservering automatisch met een half uur verlengd. Hiervoor brengen wij een toeslag van € 5,00 in rekening. Indien dit half uur voor u niet voldoende is om de auto alsnog te retourneren, verleng dan zelf op tijd om een volgende automatische verlenging inclusief een opvolgende toeslag te voorkomen.
Op het moment dat u de reservering niet meer zelf kunt verlengen is er een andere klant die deze auto na u gereserveerd heeft. Mocht u het echt niet redden dan verzoeken wij u per direct contact op te nemen met onze helpdesk op nummer 088 – 311 98 98 zodat wij de volgende klant een alternatief kunnen bieden.
Via de app en de website is het verlengen gratis. Via het callcenter kost verlengen € 1,55 per verlenging.
Als u annuleert in de app of op onze website brengen wij geen kosten in rekening voor het annuleren. Indien u via onze telefonische helpdesk annuleert, brengen wij € 1,55 in rekening.
Het reserveren in onze app of op onze website is gratis, wilt u een medewerker spreken en reserveren dan brengen wij € 1,55 per reservering in rekening.
Om de app te gebruiken heeft u een internetverbinding nodig, dan wel via mobiel internet, dan wel via Wifi. Let er wel op dat de Wifi verbinding sterk genoeg is, er zijn nog al wat hotspots waarmee wel verbinding kan worden gemaakt, maar die geen internetverbinding produceren. U kunt in dat geval het beste de Wifi verbinding mogelijkheid tijdelijk uit zetten, zodat er automatisch met een stabiele 3/4 G verbinding naar het internet gelegd wordt.
De meeste auto’s hebben een eigen parkeerplek. Deze parkeerplaats is herkenbaar aan onder meer een bord en een kruis. Hoe het bord eruit ziet en wat er precies op staat is afhankelijk van de gemeente waar de auto staat.
De auto’s hebben geen parkeervergunning en moeten dus teruggezet worden op de gereserveerde plaats. Indien dit niet wordt gedaan zullen eventueel hieruit voortvloeiende kosten aan u doorbelast worden.
In de bekabelde terminal van elke auto hangt een Multi-tank card. Hiermee kunt u bij elk benzinestation in Nederland tanken. Op het moment dat u de auto bij de pomp geparkeerd heeft zet u de motor uit en haalt de sleutel uit het contact. Dan pakt u de handterminal uit het dashboardkastje en haalt als laatste de tankpas uit de terminal. Na enkele momenten verschijnt dan de pincode van de tankpas in het display. Het is van belang dat u geen toetsen indrukt voordat u de tankpas uit de terminal haalt.
In de nieuwste modellen Smart is geen bekabelde terminal aanwezig maar een vaste sleutel/tankkaart houder. In dat geval staat de pincode van de brandstofkaart in de bevestigingsmail.
U kunt nu tanken en de brandstof afrekenen met de tankpas en de bijbehorende pincode alsof het een normale pinpas betreft. Alle auto’s van ConnectCar rijden op Euro ongelood 95 benzine.
U dient het voertuig voor de volgende klant achter te laten met minimaal een halfvolle tank. Als er wordt geconstateerd dat u de auto met minder brandstof heeft achtergelaten, dan kan er € 25,00 incl. BTW behandelkosten in rekening gebracht worden.
De sleutel is bevestigd aan een zwart/witte sleutelhanger die in een speciale opening in een terminal of in een vaste sleutelhouder in het dashboardkastje is gestoken. Zodra de auto geopend is met de app kunt u de pincode binnen 3 minuten intikken indien de auto een terminal heeft. Daarna kunt u de sleutelhanger uit de terminal nemen en de auto starten. In een auto met een vaste sleutelhouder kunt u de sleutelhanger direct uit de sleutelhouder pakken en de auto starten.
Methode 1:
Met behulp van de app op uw smartphone kunt u de deuren openen. Als u een reservering voor die auto heeft dan springt de centrale deurvergrendeling van het slot. De sleutel bevindt zich in het dashboardkastje, de sleutelhanger steekt in een terminal of een vaste sleutelhouder.
Methode 2:
Als u geen gebruik kunt maken van onze app kunt u via onze (mobiele) website ook de deuren ontgrendelen. Dit kunt u bij de auto doen, of vooraf op uw pc thuis. Als u een reservering voor die auto heeft dan springt de centrale deurvergrendeling van het slot. Na het ontgrendelen blijven de deuren 10 minuten ontgrendeld, waarna deze weer automatisch vergrendelen. De sleutelhouder met daarin de sleutel bevindt zich in het dashboardkastje.
Als u tijdens de rit de auto tijdelijk parkeert, dan sluit u de auto af en opent hem weer met de afstandbediening op de sleutel. U hoeft dan niets te doen met de boordcomputer of de app.
Aan het einde van de rit parkeert u het voertuig op het ConnectCar uitgiftepunt waar hij vandaan komt. U zet de motor af. U kunt nu de zwart/witte sleutelhanger met sleutel terug in de terminal of de vaste sleutelhouder duwen. U controleert dat alle verlichting uit staat en stapt vervolgens uit met medeneming van al uw bezittingen. Doe alle deuren dicht. Let er op dat ook de achterklep goed dicht zit. Indien u de auto geopend heeft met de app, Gebruik dan de app en druk op de button “Reservering afronden” De huurperiode is dan afgesloten en de deuren zullen op slot springen, gebruik niet de button “Deuren sluiten” deze is alleen nodig mochten de deuren na het afronden van de reservering onverhoopt niet sluiten. Als u de auto geopend heeft op de mobiele website log dan opnieuw in en gebruik ook hier de button “Reservering afronden” de deuren sluiten zichzelf binnen een minuut.
Ja, u kunt de auto natuurlijk altijd vroeger terugbrengen. Wel wordt dan de resterende reserveringstijd in rekening gebracht. Vanaf de starttijd van de reservering kunt u de reservering niet meer annuleren. Zolang de reservering niet is afgerond, en de reserveringstijd niet verstreken is, is het natuurlijk altijd mogelijk om nog een rit met de auto te maken en de reservering te verlengen indien nodig.
Het is mogelijk vijf minuten vroeger te vertrekken indien de auto aanwezig is. Er wordt hiervoor een half uur in rekening gebracht.
Aangezien niet al onze abonnees dierenliefhebber zijn en er ook enkele allergisch zijn, is het niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in de ConnectCar auto. Als wordt geconstateerd dat u dat wel heeft gedaan, dan worden de kosten van professioneel schoonmaken aan u in rekening gebracht.
De ConnectCar is bedoeld voor en ingericht op gebruik binnen Nederland. Gebruik buiten Nederland is mogelijk en toegestaan, indien van te voren gemeld aan de helpdesk van ConnectCar. Na melding mag de auto gebruikt worden in België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Luxemburg.
De Multi-Tankcard werkt niet buiten Nederland. Als u buiten Nederland benzine nodig heeft, dan dient u dit zelf voor te schieten, een bon te vragen en deze op te sturen via de post of ingescand per email. U krijgt dit bedrag dan na fiattering gestort op de door u opgegeven bankrekening door onze brandstof provider “MultiTankcard“.
Voor de Opel Zafira dient u bij gebruik in het buitenland zelf een Reis- en Kredietbrief af te sluiten.
Nee, u mag niet roken in de auto. Sommige van onze klanten hebben daar veel last van. Als wordt geconstateerd dat u dat wel heeft gedaan, dan worden de kosten van professioneel schoonmaken aan u in rekening gebracht.
Ja, de auto moet worden teruggezet op het uitgiftepunt. Als er iemand anders op het uitgiftepunt staat, dan dient u de auto op de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats in de buurt te parkeren. Let er op dat de auto hier daadwerkelijk mag staan volgens de vergunning en de regels. U bent zelf aansprakelijk voor de gevolgen van foutparkeren. U dient vervolgens te melden aan de ConnectCar helpdesk op 088-3119898 waar de auto is geparkeerd en wat het kenteken is van de auto die op de ConnectCar plek staat. ConnectCar probeert altijd de foutparkeerder te laten beboeten en/of wegslepen.
Ja, u moet de auto op tijd terugbrengen. Het is mogelijk dat er een andere klant na u gereserveerd heeft en staat te wachten. Als u niet op tijd terug kunt zijn, dan kunt u indien er geen reservering u volgt, de reservering verlengen in de app of bellen met onze helpdesk. Als u niet tijdig verlengt en niet op tijd de auto terugbrengt, dan verlengen wij de reservering automatisch met 30 minuten en wordt er een toeslag van € 5,00 incl. BTW in rekening gebracht. Dit proces herhaald zicht ieder half uur, tenzij u zelf verlengd of de reservering beëindigd.
Ja, ConnectCar hanteert een borg van (minimaal) € 100,00. Deze borg dient op onze rekening te staan in uw account om een reservering te kunnen maken. Nadat u de factuur voldaan heeft, kunt u de borg direct opvragen. U mag natuurlijk ook de borg ook laten staan voor een volgende reservering.
U kunt met behulp van onze app (tijdens de reservering) de button “navigeer naar auto” gebruiken om de auto te lokaliseren en ernaar toe te navigeren.
Als u de auto alsnog niet kunt vinden belt u met de ConnectCar helpdesk op 088-3119898. Dit kan van 8:00 tot 0:00 uur, zeven dagen per week. Wij zullen dan uitzoeken waar de auto staat. Het kan zijn dat de auto op een plaats in de buurt is geparkeerd. Wij zullen zo nodig met de vorige huurder bellen en eventueel zullen wij u naar een andere beschikbare auto in de buurt overboeken.
Afhankelijk van uw eigen kennis van zaken en de plaats waar u staat kunt u bij een deel van de ConnectCars zelf de band verwisselen. Op die manier kunt u waarschijnlijk het snelst weer doorrijden. Let er wel op dat u hierbij geen schade veroorzaakt.
Als er geen reserve wiel aanwezig is of u niet in staat bent om het wiel te verwisselen, dan kan de pechdienst u hiermee helpen. Neem daarvoor contact op met de helpdesk op 088-3119898. Laat de helpdesk in ieder geval weten wat er gebeurd is zodat we de auto voor de volgende klant weer in orde kunnen brengen.
Neem dan contact op met de helpdesk op 088-3119898. Houd er hierbij alstublieft rekening mee dat er van middernacht tot 8 uur ’s ochtends sprake is van een slaapdienst. Wij verzoeken u zo mogelijk tijdens kantooruren te bellen.
Meld dat dan met behulp van de inspectiestappen in de app bij het openen of sluiten van de auto, of telefonisch aan de ConnectCar helpdesk. Buiten de openingstijden van de helpdesk mag u ook de foto’s van de schade mailen naar schade@connectcar.nl
Voor iedere overtreding die ConnectCar administratief moet behandelen wordt € 27,00 behandelkosten in rekening gebracht. Als ConnectCar de boete kan ‘verleggen’ krijgt u zelf een aanschrijving van het CJIB. Andere overtredingen worden aan u gefactureerd. Als de overtreding meteen op naam wordt geconstateerd hoeft ConnectCar geen handelingen te verrichten en worden er door ConnectCar geen verdere kosten in rekening gebracht.
Als u tegen de boete in bezwaar of beroep wilt gaan, moet u dit zo snel mogelijk aan ConnectCar laten weten. De boete moet desondanks altijd vooruit worden betaald.
1) Foutparkeerders op gereserveerde plaats
2) MORA melding parkeeroverlast
3) Juiste parkeerzone Cition bij uitwijken
4) Waarschuwing voor wegslepen deelauto
5) Melding van locatie bij helpdesk
1. Foutparkeerders op autodeelplaatsen
Helaas komt het met regelmaat voor dat de gereserveerde autodeelparkeerplaats illegaal wordt gebruikt door derden. Als u hiervoor staat te wachten is dit een situatie die acute inzet van een gemeentelijke autokraan vereist.
In zodanig geval verzoeken wij u altijd de dienst “Handhaving en Toezicht” te bellen via telefoonnr. 14020. Deze dienst kan de foutparkeerder dan wegslepen. Vraag bij 14020 altijd om bevestiging van de MORA melding op uw mailadres. In de nachtelijke uren kunt u voor een kraan vragen bij de politie. Hiervoor heeft u wel het kenteken van de overtreder nodig!
2. MORA-melding parkeeroverlast
Ook in alle andere gevallen dat u het onrechtmatig bezetten van de autodeelplaats bemerkt, verzoeken wij u zo veel mogelijk te melden. Deze melding kunt u doen via de website http://www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/melding-or/ of via telefoonnr. 14020. Via de website kunt u bovendien een foto uploaden.
Als u hierbij een mailadres invult/doorgeeft, dan krijgt u van uw MORA melding bij de gemeente een bevestiging per e-mail. Wij verzoeken u deze melding altijd aan ons door te sturen via info@connectcar.nl . Wij kunnen deze dan gebruiken om de gemeente aan te spreken op de handhaving van het vrijhouden van autodeelplaatsen.
3. Parkeerzones
Voor zover de foutparkeerder niet kan worden weggesleept kan een andere parkeerplaats in de directe omgeving worden gebruikt. Let wel: binnen de parkeerzone waarin de autodeelplaats gelegen is. Voor exacte informatie over de zonegrenzen kunt u kijken op de plattegronden van de website van de gemeente, http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeertarieven/ of hierover bellen via telefoonnr. 14020.
Parkeren buiten de zone leidt tot naheffingen voor rekening van de foutparkeerder. De gemeente Amsterdam is daarin altijd zeer strikt. Helaas ook voor autodelers, dus houdt hier rekening mee.
4. Waarschuwing: wegslepen
Uitwijken naar (tijdelijke) invalidenplaatsen, laad/losplaatsen, marktplaatsen, bij elektrische laadpalen of anderszins fout c.q. gevaarlijk leidt onherroepelijk tot wegslepen door de dienst “Handhaving en Toezicht” van de deelauto voor kosten van de dader. In zodanig geval berekent ConnectCar ook kosten voor het ophalen van de auto.
5. Melding locatie bij helpdesk ConnectCar
Vervolgens kunt u melding maken van de plaats waar u de auto heeft achtergelaten, voor vermelding op de website ten behoeve van de opvolgende gebruiker.
Aangezien de helpdesk niet kan zien hoe de auto staat en wat de situatie ter plaatse is, kan de helpdesk nooit goedkeuring geven voor een bepaalde plaats of wijze van parkeren.
Het juist parkeren van de auto tot aan de volgende verhuring is altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker. De deelauto moet tot aan de volgende verhuring kunnen blijven staan, d.w.z. minimaal twee volle weken.
Dan dient u de auto op de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats in de buurt te parkeren. Let er op dat de auto hier daadwerkelijk mag staan volgens de vergunning en de regels. U bent zelf aansprakelijk voor de gevolgen van foutparkeren. Parkeerboetes en/of wegsleepkosten worden aan de foutparkerende abonnee doorbelast, verhoogd met de administratiekosten van € 27,00 incl. BTW.
Dergelijke voorvallen dient u zo snel mogelijk te melden aan de ConnectCar helpdesk. ConnectCar kan dan de volgende huurder waarschuwen en de noodzakelijke maatregelen nemen.
Het foutparkeren bezorgt onze klanten overlast en ConnectCar heeft er veel extra werk aan. Wij verzoeken u ieder geval van foutparkeren op een ConnectCar locatie aan onze helpdesk te melden en daarbij altijd kenteken van de foutparkeerder door te geven. ConnectCar probeert altijd de foutparkeerder te laten beboeten en/of wegslepen.
Op dit moment rijden alle auto’s van ConnectCar op euro 95 benzine.
Ja, alle auto’s van ConnectCar zijn voorzien van airconditioning.
In alle auto’s zit cruisecontrol. De bedieningsinstrumenten bevinden zich op het stuur, dan wel in het uiteinde van de schakelaar voor de richtingaanwijzer.
De cruisecontrol houdt het voertuig op snelheid. Loslaten van het gas heeft dan niet meer tot gevolg dat het voertuig vertraagt. Bij verder intrappen van het gas versnelt het voertuig wel. De cruisecontrol slaat altijd af bij trappen op de rem, en soms bij heftige stuurbewegingen (uitwijkmanoeuvre). Als u op dat moment niets doet, zal het voertuig afremmen op de motor.
ConnectCar wijst u op het risico bij gebruik. Goed gebruik van cruisecontrol vereist permanente concentratie van de bestuurder op het autorijden (en niet op de radio, de navigatie en/of de achterbank).
Ja, er is een radio in iedere auto en vaak ook een mp3/usb aansluiting.
Nee, in de meeste auto’s zit geen navigatiesysteem. In enkele auto’s is wel een navigatiesysteem ingebouwd. ConnectCar kan u helaas niet garanderen dat deze systemen altijd operationeel zijn.
Als u een eigen navigatiesysteem heeft, dan kunt u deze in de auto inpluggen om bij te laden via de sigarettenaansteker.
Ja, dat kan. ConnectCar is altijd op zoek naar nieuwe locaties. Wij bekijken serieus alle suggesties en aanvragen voor nieuwe locaties. Als u een verzoek samen met de buren doet of met andere geïnteresseerden in de buurt, dan is de kans dat ConnectCar aan het verzoek kan voldoen groter.
Op verzoek en bij voldoende gebleken interesse kan ConnectCar ook afwijkende modellen en merken auto’s plaatsen. Het is ook mogelijk om een auto of locatie exclusief aan één bedrijf, abonnee of groep abonnees toe te wijzen.
Geïnteresseerden kunnen ons een bericht sturen per email aan info@connectcar.nl. Vermeld hierbij a.u.b. de locatie, de plaats en een telefoonnummer waarop wij u kunnen bereiken voor meer informatie.
Op dit moment rijden alle auto’s van ConnectCar op euro 95 benzine.
Smart ForFour
Opel Zafira
ConnectCar doet zijn best om de auto’s schoon te houden. Als u merkt dat een auto niet schoon is, neem dan per email of telefoon contact op met de helpdesk.
Ja, de Opel Zafira’s zijn allen uitgerust met een automatische versnellingsbak.
Nee, de auto’s van ConnectCar zijn niet voorzien van die accessoires. Het is natuurlijk mogelijk om eigen of gehuurde dak dragers, kinderzitje en sneeuwkettingen te gebruiken. Het monteren van een trekhaak is niet toegestaan.
De auto’s van ConnectCar zijn voorzien van normale banden. Deze voldoen voor normaal, alledaags gebruik in Nederland. Bij verstandig, aangepast rijgedrag zijn deze ook bruikbaar tijdens winterse omstandigheden. Het monteren van winterbanden is in Nederland niet verplicht. Het is voor ons logistiek niet mogelijk om bij alle ConnectCar auto’s aan het begin en eind van de winter de banden te verwisselen. Wij vragen hiervoor uw begrip. Op verzoek is het voor langere huur en tegen betaling mogelijk om een auto met All Seasons banden te huren.
In het buitenland kunnen afwijkende regels gelden voor rijden onder winterse omstandigheden. Dit kan resulteren in verplicht gebruik/ voorhanden hebben/ bijzondere instructies betreffende winterbanden, sneeuwbanden, spijkerbanden en sneeuwkettingen. In zijn algemeenheid zijn de auto’s van ConnectCar hier niet op ingericht. Wij wijzen u er op dat het ten allen tijde de verantwoordelijkheid van de bestuurder is dat de auto voldoet aan de wettelijke eisen.
Het is mogelijk om een kinderzitje bij ConnectCar te huren. Dit kan niet per rit, alleen voor een langere periode. Stuur voor informatie hierover een email aan info@connectcar.nl.
Heb je een andere vraag? Stel deze dan via het contactformulier